Max Vakantieman

Laatste aflevering
Max Vakantieman

In dit zomerprogramma staan verschillende dossiers centraal, waarin reizigers tegen problemen zijn aangelopen. MAX vakantieman schiet deze gedupeerde reizigers met groot en klein vakantieleed te hulp. Naast oplossingen voor consumentenproblemen biedt MAX vakantieman tips en geva...

Max Vakantieman gemist?

Wil je in het vervolg geen aflevering meer missen? Stel gratis een alarm in en ontvang een e-mail als er nieuwe afleveringen zijn. Handig!

Seizoen 5
Fooi op Schiphol die automatisch in rekening wordt gebracht. * Nederlandse vakantiegangers boeken een weekendje weg naar een Duits hotel. Bij aankomst staan ze voor een dichte deur. * Een familie boekt een reis naar Kenia. Als een van de familieleden overlijdt, annuleren ze de reis. Hun aanbetaling wordt omgezet in een vou...
Heleen de Geest van de ANWB over Zwarte Zaterdag. * Aandacht voor de schadeafhandeling van de Nederlanders die zijn getroffen door noodweer in Noord-Italië. * Via boekingswebsite Expedia boekt mevrouw Van Holt een reis naar Kaapverdië. Door vertraging van de eerste vlucht missen ze hun overstap. Hulp vanuit Expedia blijft ...
Grote bosbranden teisteren Griekenland. Vooral Rhodos is zwaar getroffen. We bespreken de laatste stand van zaken en gedupeerde reizigers doen hun verhaal. * Volgens de cijfers is de zomervakantie ook aanleiding voor echtscheidingen en relatiebreuken. We praten met relatie-expert Marie José Bosch. * Door een vertraagde vlu...
Busreizen zijn enorm populair. Mooie folders met ronkende teksten beloven een prachtige beleving, maar in de praktijk vallen de lange ritten tegen of ontbreekt het beloofde comfort. In de studio delen mensen hun verhaal. * Zuid-Europa wordt geteisterd door een hittegolf. * Sinds kort is de prijs om een hond mee te nemen op...
Hoe kan het Ministerie van Buitenlandse Zaken je helpen wanneer je een ongeval in het buitenland krijgt? * Een reisgezelschap boekt een reis naar Japan waarbij een ervaren gids is beloofd. Eenmaal aangekomen blijkt de reisleider het land amper te kennen. Een flinke teleurstelling. Hebben de reizigers recht op geldteruggave...
Oplichters maken handig misbruik van online boekingsplatforms voor vakantiehuisjes. Slachtoffers worden voor duizenden euro's gedupeerd. Hoe kun je oplichting voorkomen als je zelf een vakantiehuis boekt en hoe beschermen de websites consumenten tegen fraude? * Reizigers die afhankelijk zijn van hulpmiddelen zoals een scoo...
Eén op de drie caravans blijkt niet in orde te zijn. Dat kan een groot gevaar op de weg opleveren. Jeanine Janssen heeft tips. Als een vakantievlucht vertraagd is, waar heb je dan recht op? En keren luchtvaartmaatschappijen de vergoeding wel uit? Medische kosten op reis zijn vervelend, al helemaal wanneer de rekening toren...
We praten met de Schiphol-directie over de verwachte zomerdrukte op de luchthaven en hoe vakantiegangers zich zo goed mogelijk kunnen voorbereiden. * Luchtvaartmaatschappij Transavia ziet zich genoodzaakt honderden vluchten voor deze zomervakantie te annuleren. Waar hebben consumenten recht op? * Voordat je vertrekt lees j...
Seizoen 4
Wat te doen wanneer je pakketreis anders uit blijkt te pakken dan waar je vooraf vanuit gaat? Petra Kok van TUI en Jeanine Janssen bespreken de rechten van de consument en oplossingen. * Vakantiegangers en verlopen cadeaukaarten van veerbootovertochten. Jeanine Janssen vertelt waar de gedupeerden recht op hebben. * We lope...
Vader Jordi neemt contact op met de reis- en zorgverzekeraar als zijn dochter onderweg ziek wordt, maar voelt zich niet gehoord. Petra van Holst van Zorgverzekeraars Nederland reageert. * Honderden vakantiegangers gedupeerd door Green Airlines. We spreken jurist Tom Heijmering van het Europees Consumenten Centrum. * Wannee...
De Surinaamse Luchtvaart Maatschappij (SLM) schrapte door problemen een reeks vluchten. Luchtvaartjournalist Menno Swart en Jeanine Janssen bespreken de situatie. * Wat als het reisbureau aanbiedt een visum voor je te regelen en het gaat mis? Advocaat Els Doornhein vertelt het. * Autohuur tijdens vakantie gaat niet altijd ...
Het regent klachten over een groot internationaal boekingsplatform: de manier waarop geannuleerde reizen worden afgehandeld zou niet goed zijn. We praten met Jeanine Janssen en Europarlementariër Lara Wolters. * Het Nationaal Hitteplan. Hoe gaan we er op de camping mee om? * Nog een reisvaccinatie nodig? Deze zijn slecht v...
Al weken is het een chaos met bagage op vliegvelden over de hele wereld. Hoe vervelend het ook is om een koffer kwijt te raken; het wordt pas echt pijnlijk als het om een rolstoel gaat. * Campers zijn enorm populair. Maar de groeiende markt trekt ook criminelen aan. Zo wordt bij veel campers de kilometerstand teruggedraaid...
Vakantiegangers die een auto willen huren, komen steeds vaker voor verrassingen te staan. We bespreken het met Martijn Witvliet van het Europees Consumenten Centrum. Ook te gast is Hans Knottnerus, hij is directeur van Sunny Cars. * Regelmatig hoor je huiveringwekkende verhalen over ongelukken in het buitenland. Welke prob...
Advocaat Els Doornhein en MAX Ombudsman Jeanine Janssen over schade verhalen bij een geannuleerde vlucht. * Verslaggever Nhung Dam over de verwachte grote drukte op het Europese wegennet. * Vakantiebieding-websites houden zich niet aan de regels. Te gast is Edwin van Houten, directeur van waakhond ACM. * De Mystery Guest i...
De onrust en chaos op Schiphol is groot. De luchthaven heeft aangekondigd deze zomer vluchten te moeten schrappen wegens personeelstekort. Jeanine Janssen en Hendrik Noorderhaven van EUclaim praten ons bij. * Sunweb-directeur Mattijs ten Brink vindt dat we minder en bewuster moeten vliegen. * Gemeentes hebben het druk, met...
Archief